عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برخی دولت‌ها با شعار اصلاحات اجتماعی و برخی با تقویت مسائل دینی و مذهبی پای کار می‌آیند، در حالی که صرفا با هیچ یک از این موارد نمی‌توان اقتصاد کشور را سامان داد، به همین دلیل ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده و مردم و بازنشستگان با مشکلات معیشتی دست به گریبان می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ 19 November 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: فریدون عباسی با انتقاد به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و ناتوانی آن‌ها در تامین نیازهای بازنشستگان، گفت: صندوق‌ها باید برای تامین نیاز بازنشستگان و پرداخت و مزایای ایام بازنشستگی‌شان، منابع در اختیار خود را در بخش‌های مختلف اقتصادی مانند پتروشیمی‌ها و صنایع سودآور سرمایه‌گذاری کنند تا صندوق‌ها به درآمد مکفی رسیده و در ادامه به وظایف خود در مقابل بازنشستگان عمل کنند اما عدم ثبات اقتصادی، تورم، رکود و تحریم‌ها مانع از سودآوری شرکت‌های وابسته به صندوق‌های بازنشستگی شده است.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی مشکلات عمیق مدیریتی در این صندوق‌ها را عامل دیگری بر ناتوانی آن‌ها برای ارائه خدمات مناسب به بازنشستگان دانست و افزود: به‌عنوان مثال شرکت تامین اجتماعی (شستا) 3 مدیرعامل طی 2 سال گذشته تغییر داده و انتصاب‌ها در این شرکت حساس و حیاتی کاملا سیاسی شده است، البته صندوق ذخیره فرهنگیان نیز این مشکل را دارد چراکه شواهد نشان می‌دهد؛ خودی‌ها، آشنایان و اطرافیان مدیران دیگر در راس این صندوق قرار گرفته و حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند، اما در عین حال به کسی پاسخگو نیستند.

وی تاکید کرد: به‌یقین برای اصلاح وضعیت کنونی صندوق‌ها باید ابتدا دست از انتصابات سیاسی برداریم و افراد شایسته و کاردان را در راس این سمت‌ها قرار داد، همچنین باید تولید و صادرات در کشور افزایش یابد تا عواید آن به صندوق‌ها بازگردد.

عباسی معتقد است تا زمانی که دولت‌ها بدون داشتن یک نظریه‌ای حرفه‌ای اقتصادی سکان را در دست می‌بگیرند وضعیت صندوق‌ها و به‌دنبال آن وضعیت اقتصادی کشور سامان نخواهد گرفت.

وی اظهار کرد: برخی دولت‌ها با شعار اصلاحات اجتماعی و برخی با تقویت مسائل دینی و مذهبی پای کار می‌آیند، در حالی که صرفا با هیچ یک از این موارد نمی‌توان اقتصاد کشور را سامان داد، به همین دلیل ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده و مردم و بازنشستگان با مشکلات معیشتی دست به گریبان می‌شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به بدهکاری‌های متعدد دولت به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی، مطرح کرد: دولت در قالب 67 عنوان به این صندوق از گذشته تاکنون بدهی دارد و این مهم را نیز باید یکی از عوامل اساسی مشکلات کنونی صندوق مذکور دانست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین به تلاش عده‌ای برای دولتی کردن صندوق بازنشستگی نفت با اهداف مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از سالم‌ترین و بی‌مشکل‌ترین صندوق‌ها همین صندوق بازنشستگی نفت است که سال‌های سال مستقل و زیرنظر بخش خصوصی از تلاطم‌ها به دور بوده است، اما از آنجا که ما عادت به ویرانی آبادی‌ها داریم، عده‌ای برای این صندوق نیز نقشه کشیده و می‌خواهند با دولتی کردن آن از عواید آن بهره‌مند شوند، در حالی که این کار امنیت معیشتی کارکنان و بازنشستگان نفت را به خطر خواهد انداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار